måndag, maj 31

Året var 1988

Jaha tänker ni... Då kunde man ju knappt gå.. Men jag var minsann 12 år då. Galet att det är 22 år sedan, otäckt rent av.

1988 var jag med i en förening, CISV (childrens international summer village). Jag fick åka till USA i en månad tillsammans med en tjej till och två killar och så hade vi ju såklart en ledare med oss. Vi bodde på en skola och det var barn från tolv länder där. En helt fantastisk upplevelse och jag har många minnen därifrån.

Nu är det en tjej från Island som tillsammans med en tjej från Holland som har startat en Facebook grupp för att hitta alla oss som var där. Skitkul! Vore hur kul som helst att träffa alla igen, vilket säkert är omöjligt men önska kan man ju få göra.

Annars har det varit en ganska okej dag. Har ju haft lite problem med min andning om nätterna... Vaknar av att jag inte andas och får chippa (Anton säger att det stavas så men jag är tveksam..) efter luft. Förut var det väldigt sällan men nu har det nästan varit varje natt. Blir ganska jobbigt kan jag lova. Senaste två veckorna har jag haft ett tryck över bröstet oxå... Inte bra! Misstänker att det inte är någon fara (lite stress bara förmodligen) men vill ändå kolla upp det. Så idag tog jag tag i det! Synd bara att man inte är listad hos någon läkare för det är baskemig ingen som vill veta av en... Jag betalar skatt!!!! Jag har rätt till sjukvård. Hur svårt ska det behöva vara? Tänk dom som verkligen behöver hjälp... Hur många gånger har man inte läst om de som sökt psykvård men blivit nekade och sen har de skjutit ihjäl nån.. Jävla samhälle det har blivit. Tur vi har en försäkring via jobbet som gör att jag kan få lite hjälp och det snabbt..;)

Nu är visst Agent 007 här på besök. Bäst jag kryper närmare min sambo så att han under filmen kan passa på att massera mig lite..;)

Suget efter en lite resa besöker mig allt oftare... Funderar på att åka iväg vecka 29 eller 30... Man vågar ju inte lita på vädret i det här landet...

1 kommentar:

Anonym sa...

kippa efter andan. chippa en golfboll.