fredag, maj 30

Byttan

After worken igår var mycket trevlig. Vi träffades vid 18 och stannade ända till 22,30 och det måste väl vara ett bevis på att sällskapet var trevligt..

Det började dock inte så bra. När vi kom var det fullt ute på uteserveringen så vi fick stå och vänta ett tag. När vi väl fick platser så tog det väldigt lång tid innan vi fick besälla något. Nina och jag får gå in och säga till en tjej att komma ut. Vi står bakom henne och väntar på att hon ska se oss.. Efter en liten stund vänder hon sig mot oss och ställer bekymrat frågan... "Vad blir 240kr delat på fyra?". My lord!!!!! Servicen var under all kritik. Men stället är nytt så man får väl ge dem en ärlig chans att rätta till det. Själva stället i sig är oslagbart tycker jag (jämför med andra ställen i Kalmar alltså). Riktigt mysigt precis vid vattet och slottet. Sköna och snygga möbler och nästan lite utlandskänsla när man sitter där.

På toaletten har dom högtalare som vräker ur sig porlande ljud... Bra för er tjejer som har svårt att kissa och som annars brukar få sätta igång vattenkranen för att få igång det hela.

Maten som grabbarna beställde in var tydligen inte så god.. När servitrisen kom för att ta tallrikarna och ställer standardfrågan: "Smakade det bra?"....då blev det helt tyst.. Nina börjar skratta och det vet vi ju alla att hon inte är diskret när hon skrattar...=) Killarna ursäktar sig lite om att det var lite dåligt kryddat...blablabla..

Detta hände under kvällens gång:

Kattbråk - Nina anser att om man har tre katter eller fler så är man psykiskt störd. Förklaringen till varför minns jag inte riktigt.. Simon uppskattade inte påståendet men Calle höll med utan tvekan.

Hiss eller diss - Jag anser att sovrummet är privat. Jag blev fetdissad.. Nog snackat om det.

Simon försökte stjäla Ninas sista mintis - det hade kunnat sluta väldigt illa

Klockan tickade iväg och samtalsämnet ändrade riktning....ett flertal gånger fick det bli en snygg övergång till att prata kebab..

Sista diskussionen lämnar vi på Byttan. Det kändes självklart att skriva om den i bloggen igår men idag känns det inte som att jag (eller någon annan BTW) vill ens säga ordet.. Nina var dock duktig med volymen igår..;) Och Calle tror att han ska hitta en tjej som saknar detta.... Hahaha.....det finns inte lilla vän!

Bjuder på lite bilder från igår









Trevlig helg people!

2 kommentarer:

Cissi sa...

Hrm, jag ska inte kommentera att man är störd om man har tre katter va? Nej, jag låter bli.

Anonym sa...

skrattar å pratar högt, hatar männsikor med djur,..thats me!!