fredag, maj 9

Äntligen fredag

Hoppas att vi får behålla det underbara vädret som har varit hela veckan. Har inget inbokat i helgen så jag kan mer eller mindre göra vad jag vill..=)

Veckan som har gått bjöd på en säljare hemma i köket, after work, vinlotteri utan vinst för min del och en helt okej lasagne.

Alltså... Anton bjöd hem en säljare som skulle demonstrera en "maskin" som man tydligen kan ha till både det ena och det andra. Man kan använda den för att få tillbaka sitt hår om man är tunnhårig, till celluliter, ansiktsbehandling, gäddhäng... Men kom igen! Maskinen kostar 3700kr. Som hittat för sjutton..
Jag kommer hem efter att ha tränat och handlat och ställer mig i köket och börjar tillaga en lasagne. I köket sitter Anton och säljaren men varsin kopp kaffe och bordet fullt av prylar och snackar på för fullt. Säljaren kommer fram till att han ska göra en ansiktsbehandling på mig... Kan vara på grund av att jag inte är så intresserad av vad dom sysslar med och att han tror att det är jag som bestämmer i hushållet och att de behöver mitt godkännande för ett köp av maskinen. Om det vore så skulle det inte dyka upp nån maskin hemma hos oss, det kan jag lova. Jag ställer iaf upp på behandlingen. Han duttar i nån gelé i mitt ansikte med sina fingrar och sen ställer han in maskinen på "minus" och kör igång. Galvanisk ström är vad han ger mig. Känner inget direkt och han beklagar sig över att jag inte har några rynkor... För att han vet att det förmodligen inte kommer att bli någon skillnad. Men Anton ser skillnad redan efter nån minut.. "Jag ser skillnad redan" säger han. Det kan du inte göra säger säljaren då för det är bara rengöring än så länge. Hur eller hur så gör han halva ansiktet och både han och Anton är supernöjda med resultatet. VILKEN SKILLNAD! Helt ärligt så ser jag ingen direkt skillnad. Han gjorde ju bara halva ansiktet oxå för att man, om det blir någon skillnad, ska vara tvungen att köpa maskinen..

Okej, nu är det väl klart tänker jag. Är du hungrig???? Anton ställer frågan till säljaren.. Det är klart att han är hungrig. Säljaren stannar alltså på middag. Han förstår nog att jag är väldigt skeptisk.. "Ohhhh vilken god lasagne.. Vad är det för kryddor du har i? Riktigt gott alltså.. Jag måste få receptet om det finns något" Kom igen för fan! Jag har själv jobbat som säljare, mig lurar du inte. Jag sa det inte men jag gick inte på hans trix heller. Så otroligt genomskinligt.

Säljaren ska åka. Jag är fortfarande skeptisk. Vi följer med ut till bilen. Han ger mig en massa hårprodukter.. Tack så mycket men du lurar mig fortfarande inte. Jag är fortfarande skeptiskt och om jag får välja så lägger jag hellre pengarna på nåt annat. Men, men...en maskin kommer förmodligen dyka upp framöver och då kan ju ni som tror att jag bestämmer över Anton lägga ner ert intresse i att lägga er i andras förhållanden..=) Han är vuxen och tar sina egna beslut!

I morgon spelar FF mot Djurgården så det skulle vara kul och sätta sig på någon uteservering och kolla på matchen. Nån som e sugen?

Ikväll lutar det mot vin. Kanske till och med en runda till nån uteservering om jag kan få med mig min andra hälft.

Tjingeling!!

1 kommentar:

Martin sa...

Man ska köpa olika maskiner, trots att man inte har användning av dom nu eller inom en nära framtid. Bra Anton, välkommen till klubben!