söndag, maj 4

Dåliga säljare!

Blev en liten tur till Gullabo marknad, dock väldigt kort. Det räckte nog att gå tio meter in i folkmassan när jag kände att det började krypa i mig. Så mycket folk på den trånga ytan. Svårt att ta sig fram när barnvagnsmaffian har möte mitt i gången.. Jaja, det blir väl så. Köpte lite rökta korvar annars blev det inte så mycket.

Däremot så var Tele2 där och sålde abonnemang.. En av säljarna kom fram till mig och började ställa frågor. Jag förklarade läget, att jag inte vill byta, att jag är nöjd och har ett oslagbart abonnemang. Då gick han igång och började fråga mig om hemtelefon.. Vem behöver det när man har så förmånligt abonnemang på mobilen. Jäkla pucko! Desperat att få sälja. Nästa försök fick bägaren att rinna över.. Mobilt bredband. Det har vi säger jag, eftersom min sambo jobbar på Telenor! Men deras mobila bredband är ju skitdåligt säger säljaren då... Då blev jag förbannad. Jag sa till honom att det funkar bra där vi använder det och att han är en dålig säljare som snackar skit om andra operatörer. Det är det sämsta du kan göra sa jag.

En dålig säljare snackar skit om konkurrenter och deras produkter. Då kanske man ska tänka om och ändra yrkesinriktning. Eller är det så att man inte har tillräckligt med argument för sin egen produkt så man måste snacka skit om andras?

Veckans bajskorv går till säljaren på Tele2!

2 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

He he, veckans bajskorv!

Jag ska ringa upp informationsansvarig på Tele2 och fråga hur det ställer sig till att de fått veckas bajskorv!

Anonym sa...

Det var dåligt av säljaren men jag har många gånger stött på patrull när man lägger fram fakta för att en produkt är bättre än en konkurrens. Även då reagerar en del som du gjorde, även om du hade att gå på...