tisdag, januari 27

Vin så här i början på veckan...

Jobbet rullar på och det händer nya saker varje dag. Det är så det ska vara tycker jag. Vem vill sitta och göra samma sak dag ut och dag in???? Nä, det är skönt att få använda huvudet och tänka till flera gånger varje dag. Visst kan man ibland önska att man slapp göra det när tiden är knapp och man känner sig lite småtrött.

Efter jobbet idag var tanken att jag bara skulle hem, byta om till träningskläderna, iväg till gymmet, hem och fräscha till mig och sen till Nina och dricka lite te. Nu blev det inte riktigt som det var tänkt... Efter jobbet åkte jag hem, blev sittandes framför datorn smaskandes på en smörgås, tog ett dyk ner i godisskålen och sen stack jag hem till Nina. Istället för te så åkte en flaska rött fram och till det mumsades det ost och kex. Alltid lika trevligt!

Nu är jag hemma igen, har packat väskan för morgonträningen och lagt mig i sängen och ska blippa runt lite på alla dessa kanaler (som visserligen sällan visar något av intresse).

Hur många gånger har jag inte sagt att det är dags att komma igång med träningen???? En miljard gånger känns det som. Fan va jobbigt det är att vara slapp och otränad. Bästa sättet att komma i form är nog löpning. Ska nog se till att komma igång så fort det blir väder för det...eller varför inte typ fortare än så?? Okej. Jag LOVAR att ta ett löparpass till helgen alt innan helgen.
Fick ju en fin NIKE jacka av A i namnsdagspresent som kan komma till användning.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Vi kan väl ha en tävling?? Se vem som springer mest eller når upp till ett visst antal kilometer på en månad??

Anonym sa...

Slapp??? Du är ju knäpp!!! POSS